Ви тут: Головна Структура Кафедри Гуманітарного Інституту Кафедра сходознавства Анонси

Реорганізація Гуманітарного інституту

На підставі рішення засідання Вченої ради від 26 травня 2016 року структурний підрозділ трансформується шляхом поділу на:

 

Анонси

 

ks

 

 

ks

 

 

ks

 

 

 

 


 

18 травня 2016 року

18 травня 2016 року о 10:00 в 305-а ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Практика усного та писемного мовлення (китайська мова)» для студентів І курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література китайська).

Лекційне заняття буде проведено: викладачем кафедри сходознавства Макарчук Олександрою Григорівною.

 

19 травня 2016 року

19 травня 2016 року о 10:00 в 303-а ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Практика усного та писемного мовлення (китайська мова)» для студентів ІІ курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література китайська).

Лекційне заняття буде проведено: викладачем кафедри сходознавства Щербаковим Ярославом Ігоровичем.

 

19 травня 2016 року

19 травня 2016 року о 13:40 в 303-а ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Критичне читання (китайська мова)» для студентів ІІІ курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література китайська).

Лекційне заняття буде проведено: кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри сходознавства Ху Жунсі.

 

 

17 травня 2016 року

17 травня 2016 року об 11:50 в 316 ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Практика усного та писемного мовлення (японська мова)» для студентів І курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література японська).

Лекційне заняття буде проведено: доктором філологічних наук, професором кафедри сходознавства Резаненко Володимиром Федоровичем.

 

17 травня 2016 року

17 травня 2016 року об 11:50 в 305 ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Основи сходознавства» для студентів ІІ курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література китайська).

Лекційне заняття буде проведено: кандидатом історичних наук, доцентом кафедри сходознавства Семеністом Іваном Васильовичем.

 

20 травня 2016 року

20  травня 2016 року о 13:40 в 305-а ауд. відбудеться відкрита лекція з дисципліни «Критичне читання (китайська мова)» для студентів ІІ курсу напрям підготовки 6.020303 Філологія (мова і література китайська).

Лекційне заняття буде проведено: кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри сходознавства Сін Чжефу.

 

 

 

 


 

 

Шановні колеги!

 

28 квітня 2016 року на кафедрі сходознавства за участі Директора Інституту Конфуція пані Лі Хун відбудеться ІІ науковий семінар «Школа Конфуція: джерела – історія – сучасність»

 

(孔子学派史料 ・史学・).

 

Предмет дискусії: Культура слова в писемній традиції Китаю.

 

Місце проведення: Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Маршала Тимошенка, 13-б, ауд. 304-а (10.00-16.00).

 

 

 


 

Шановні колеги!

У п’ятницю (22.04.2016 р.) в Київському університеті імені Бориса Грінченка Посольство Японії в Україні проводитиме презентацію мовних та наукових стажувань в Японії. На заході буде присутній керівник Відділу культури, перший секретар Посольства Японії в Україні – пан Танджі Хідеюкі. 

Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у презентації!

Місце та час проведення: вул. Маршала Тимошенка, 13-б, ауд. 307, початок заходу – о 10.00.

За більш детальною інформацією можна звернутися на кафедру сходознавства:

Тел.: 066-43-29-582 (Іван Семеніст);

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ks

 

 


 

 

 Шановні слухачі класичної музики! 22.04.2016 р. до Київського університету імені Бориса Грінченка завітає лауреат міжнародних конкурсів Шіно Хідака (Японія). Насолодитися зустріччю з артисткою зможуть усі бажаючі за адресою вул. Маршала Тимошенка, 13-б о 14.00 в 204 ауд. До зустрічі!

ks

 

 

 

 


 

 Шановні любителі Сходу та східної кухні! 

Щиро запрошуємо завітати 24 березня 2016 р. о 15.30  до Київського університету імені Бориса Грінченка на зустріч за темою "Дива японської кухні" ( 306 ауд.) Ведуча заходу - Міюкі-сан.  Усіх бажаючих просимо зареєструватися на сайті http://pera-pera.kiev.ua/ . Будемо раді вас бачити!

ks

 

 


 

Шановні студенти!

Із 1 грудня 2015 року на кафедрі сходознавства розпочинає роботу розмовний клуб із китайської мови. Викладач – Лянь Ци. Заняття проходитимуть три рази на тиждень, розклад занять розмовного клубу наступний:
Вівторок: з 15.20 до 16.40
Середа: з 15.20 до 16.40
Четвер: з 16.50 до 18.10
Запрошуємо всіх студентів до участі у роботі клубу!

 

 


 

Шановні студенти! 

Наступного тижня 9 грудня (ср) о 19:00 вперше у Києві відбудеться прем'єра фільму "Клевань. Тунель кохання" японського режисера Акійоші Імадзекі. На показ завітають сам режисер та сценарист Акіра Ішікава, тому по завершенню кожен матиме нагоду особисто поспілкуватися та поставити запитання безпосередньо тим, хто займався втіленням цього проекту.
Показ фільму безкоштовний (кількість місць обмежена).
Місце проведення: Українсько-Японський Центр НТУУ "КПІ" (просп. Перемоги, 37, бібліотека НТУУ "КПІ", 4 поверх)
Довідки за тел. (044) 406 81 66

 

ks

 

 

 

 

 

 


 

 

Місяць Азії

 

 

Період: 1-30 листопада                                                                                                                                                                                                                WikipediaAsianMonth-ua + Asia mark.svg

 

ОбґрунтуванняМісяць Азії у Вікіпедії — це онлайн-марафон редагування Вікіпедії, метою якого є покращення розуміння азійських вікіспільнот одна одних і всього світу — Азії. Він проводиться у багатьох Вікіпедіях у листопаді 2015 року. Мета Місяця Азії в українській Вікіпедії — підвищити кількість і якість статей про країни Азії.

 

У рамках дружби між спільнотами Вікіпедії, кожен учасник, який створить хоча б п'ять статей, що відповідають критеріям, отримає спеціально створену листівку з інших країн-учасниць місяця.

 

Вікіпедисти, які створять найбільше статей у кожній Вікіпедії, отримають звання Посла Азії у Вікіпедії
(англ. Wikipedia Asian Ambassador).

 

 


 

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

Гуманітарний інститут

Кафедра сходознавства

 

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Запрошуємо Вас 19 жовтня 2015 року о 13.40 взяти участь в 

роботі 1-го наукового семінару Школи Конфуція

 

Доповідь:  

ІЄРОГЛІФІКА (文字) ЯК ЗАСІБ ВІДОБРАЖЕННЯ ВЕНЬ КУЛЬТУРИ () КИТАЙЦІВ  (доповідач: Анна Мозгова)

 

Співдоповідь:

ІДЕОГРАФІЯ В КУЛЬТУРІ КИТАЙСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ

(доповідач: Анна Халіпова)

 

Дискусійні питання:

-         образотворча функція ідеограм китайського та японського текстів;

-         особливості опанування ієрогліфікою носіями китайської та японської мов;

-         можливості та умови опанування ієрогліфікою не носіями китайської та японської мов.

 

Місце проведення:

Київський університет імені Бориса Грінченка

 (м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, 13-б, ст. метро «Мінська»)

Аудиторія № 304а

     

Регламент:

для доповідей – до 10 хв.;

для виступів при обговоренні теми – до 3 хв.

 

 

 

ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ

 

  А. Мозгова,

        Київський університет імені Бориса Грінченка

 

ІЄРОГЛІФІКА (文字) ЯК ЗАСІБ ВІДОБРАЖЕННЯ

ВЕНЬ-КУЛЬТУРИ () КИТАЙЦІВ

 

– За «Великою радянською енциклопедією», “Писемність – це знакова система фіксації мови, яка забезпечує за допомогою графічних елементів передачу мовної інформації на відстань і закріплює її у часі”.

 – Науці відомі сім великих систем писемності: шумерська, єгипетська, протоеламська, протоіндська, китайська, критська, хетська.

– В історії писемності відомі три поступові ступені її розвитку: піктографія, ідеографія, власно мовна писемність (мовна графіка).

– Китайська ієрогліфічна писемність донесла до нас відомості про високо розвинену культуру стародавнього Китаю та суміжних з ним земель.

– Ставлення самих китайців до ієрогліфів незмінно було вкрай шанобливим. Протягом століть каліграфія цінувалася вище інших мистецтв і була неодмінним атрибутом освіченої людини.

        – В основу методології дослідження покладено наше ставлення до китайського оригінального тексту як до мовного системно-структурного утворення, за ідеограмами якого стоять певні елементи китайської вень-культури, яка формується під впливом релігійно-філософських учень Китаю.

        – Вень-культура () – це сукупність світоглядних та морально-етичних принципів, поглядів, традицій, що походять від даоського та конфуціянського культів  дао-природи () людини (), спрямованих на формування її свідомості. Таким чином, з наведеного  випливають такі ідеї, що їх передає ідеограма : 

1)     ~ ( ~ ) +  () – дао-природа () людини ();

2) упорядкування в свідомості людини () інь-ян-хаосу” ()  речей;

3) опанування нею інь-ян-культури () речей;

4) опанування інь-ян-культури ()) ідеограм ієрогліфічного тексту (文字);

5) становлення  людини на дао-шлях () розкриття суті особистої дао-природи і, відповідно, суті дао-природи речей. За етимологією ідеограми (дао) – це цілеспрямований, життєвий шлях людини (), яка правильно () бачить (усвідомлює) () суть речей через серце ().

6) з огляду на зміст складових вень-культури, поняття “дао-шлях” набуває конотації вень і постає як вень-дао-шлях (文道), що означає: становлення людини на дао-шлях через набуття нею вень-культури за вище поданими пятьма її ознаками.

Отже, з вище наведеного можна зрозуміти, чому поняття “ієрогліфіка” подається словом “веньцзи” (文字), до складу якого входить ідеограма (вень), яка, зауважимо, є носієм таких значень:

- феномен; явище природи;

- зображувальні писемні знаки (ієрогліфи);

- семантико-графічні елементи ідеограм;

- ієрогліфічний текст;

- надписи (тексти) на панцерах черепах та кістках тварин (甲骨文);

- писемність, писемна мова;

- вень (янь) – літературна мова (文言);

- грамота, грамотність, культура, тощо.

Подальше вивчення вже відомих і виявлення нових властивостей китайської ідеографії розширює та поглиблює наші знання про структурні й функціональні властивості ієрогліфічної писемності як однієї з головних форм китайської традиційної культури.

 

А. Халіпова,

Київський університет імені Бориса Грінченка

 

ІДЕОГРАФІЯ (象形文字) В КУЛЬТУРІ КИТАЙСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ

 

1. Відомо, що будь яка мова світу має культурне підґрунтя, пов’язане з культовими традиціями і, відповідно, зі світоглядом, ментальністю, особливостями організації буття носіїв певних культур. Як початківець у китаєзнавчій галузі намагаюся знайти правильні підходи до методологічних засад дослідження культури Піднебесної через опрацювання джерел китайської класики.

2. Щоб адекватно сприймати й розуміти особливості цієї культури, звичайно, треба бути її носієм, виховуватися за її традиціями тощо, але спробувати знайти способи розв’язати це питання з позицій європейської ментальності, на нашу думку, цілком можливо.

3. Саме тому предметом дослідження ми обираємо китайський ієрогліфічний текст і ставимось до нього як системно-структурного утворення за ідеограмами якого стоять елементи культури, що формується під впливом релігійно-філософських учень Китаю. Ідеографію ми сприймаємо як образотворчу функцію ідеограм (象形文字) і, відповідно, як засіб передачі певних ідеї.

4. Адекватне сприйняття й розуміння таких ідей можливе, здебільшого, через етимологічний аналіз ідеограм. Саме він відіграє домінуючу роль в культурі опанування китайською писемністю і, відповідно, – в методології дослідження проблеми адекватності сприйняття й розуміння ієрогліфічного тексту.

5. Отже, об’єктом нашого дослідження є ідеографія китайського тексту і, відповідно,  концепт ідеографії в культурі китайської писемності (象形文字). На нашу думку, існують певні можливості розкривати особливості мовних функцій ідєограми як такої, що виконує роль парадигми  похідних (асоціативних) значень, тобто є їх мотиватором,  а також такої, що впливає на семантизацію ієрогліфічних сполучень, до складу яких вона входять.

6. Без сумніву мова й писемність, зокрема, є головними ознаками самоідентифікації носіїв певних культур. Саме писемність робить націю цивілізованою, адже без цього годі й мріяти про створення книг, хронік, релігійних текстів тощо.  Проте, зауважимо, що, наприклад, алфавітний текст відображає картину світу опосередковано, оскільки є фонетичним, що не сприяє безпосереднім (принаймні писемним) контактам у взаєминах носіїв різних мов. На відміну від цього китайська ієрогліфіка є універсальним засобом писемної комунікації, наприклад, в багатонаціональному Китаї з великою кількістю діалектів. Тим більше, китайський ієрогліф є універсальним способом збереження й передачі суті світоглядних принципів релігійно-філософських учень країн Далекого Сходу, що презентує його як найголовнішого культурного чинника єднання народів країн конфуціянської цивілізації. Отже, осягнення таємниць китайської ідеографії через європейський стереотип мислення є вельми проблематичним і часто-густо призводить до формування уявлень, що не відповідають уявленням носіїв китайської культури.

 


 

ks

 

 


 
ГО «Ліга інтернів» спільно з проектом Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ «Належне управління» запрошує на семінар-презентацію практики кайдзен (безперервне удосконалення), що застосовується в японській моделі управління.

Кайдзен (безперервне удосконалення) – це японська філософія або практика, яка концентрується на безперервному вдосконаленні процесів виробництва, розробки, допоміжних бізнес-процесів і управління, а також всіх аспектів життя організації.

 

У філософії кайдзен організації безперервно покращують усі функції бізнесу, у чому задіяні всі працівники – від директора до звичайного робітника. Покращуючи стандартизовані дії та процеси, кайдзен має на меті усунути всі втрати.

 

Експерт семінару – пані Ї Джанг, колишній керівник проектів компанії «Тойота Мотор Європа» в головному офісі компанії в Бельгії.

 

На семінарі будуть розглянуті питання, що стосуються визначення практики «кайдзен», її призначення та переваг, застосування у сфері економічних технологій.

 

Також пані Ї на конкретних прикладах розповість про застосування цієї практики в роботі компанії «Тойота».

 

Семінар відбудеться 15 жовтня 2015 року,  9:30 – 13:00.

 

Зареєструватися на участь у семінарі можна до 12 жовтня 2015 року, 12:00 за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/1IAiZ-eQrT5qeuLGD3ecgdHhkVnv3GthA9fXK5u5c3YU/viewform

 

Після закінчення реєстрації учасники на свої електронні скриньки отримають інформацію про місце проведення і програму заходу. 

 

 


 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
Гуманітарний інститут
Кафедра сходознавства
           НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЯ»
Кафедра політології

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Запрошуємо Вас 26-27 листопада 2015 року взяти участь в  
4-й науковій конференції
«ШКОЛА КОНФУЦІЯ: джерела – історія - сучасність»

Предмет дискусії: Людина в конфуціянській соціально-політичній моделі організації суспільства (проблеми методології дослідження)
   
 Дискусійні питання (складові конфуціянської соціально-політичної моделі):
 –  культурні традиції Китаю (релігійно-філософський аспект);  
 –  релігійно-філософські вчення Китаю (питання синкретизму);
 –  конфуціянська морально-етична система;
 –  конфуціянська етико-політична система;
 –  конфуціянська доктрина державотворення.

         Місце проведення:
       Київський університет імені Бориса Грінченка
(м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, 13-б, ст. метро «Мінська»)

          Оргкомітет:
О. Бондарева (голова), В. Резаненко (співголова), В. Кушніренко, О. Салата,
     І. Семеніст, Ю. Сінбо (КНР), І. Срібняк, А. Стеблецький, Ф. Туранли    
       
         Адреса оргкомітету:
         04212, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, 13-б, Київський університет імені Бориса Грінченка, Гуманітарний інститут, к. № 222
Тел.:  +38 (044) 428-34-13
Е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
              
          Організаційні питання:
   Для участі у конференції просимо до 1-го листопада 2015 року  надіслати на адресу   Оргкомітету:
   1) реєстраційну форму (анкету) учасника конференції (форма додається);
   2) електронний варіант тез (з приміткою Наукова конференція “Школа Конфуція”);
   Текст анкети надіслати електронною поштою разом із тезами (приєднаним файлом).

            Схвалені до друку тези будуть опубліковані до проведення конференції
разом з Програмою та розміщені на сайті обох університетів

Вимоги  до оформлення тез
Обсяг:  до 2-х сторінок книжкового формату А-4.
Технічні параметри. Текст повинен бути набраний на комп’ютері (Microsoft Office Word 98, 2003 чи пізніші версії). Шрифт: гарнітура – Times New Roman, кегль – 14 пт, інтервал – 1,5 пт. Поля: ліве – 30 мм, праве – 15 мм, верхнє та нижнє – 20 мм.
 Порядок розміщення матеріалу. У правому верхньому куті необхідно вказати прізвище, ініціали, посаду, місце роботи, вчене звання, науковий ступінь автора (авторів). Назва тез набирається ПРОПИСНИМИ ЛІТЕРАМИ по центру сторінки.
Тези не містять посилань, списку літератури, таблиць, діаграм, ілюстрацій.

Фінансові витрати: проїзд, проживання, харчування тощо) –  за рахунок учасників конференції

РЕЄСТРАЦІЙНА ФОРМА (АНКЕТА)
учасника наукової конференції  
«ШКОЛА КОНФУЦІЯ: ЛЮДИНА – СУСПІЛЬСТВО – ДЕРЖАВА»
Прізвище, ім’я, по батькові        


Науковий  ступінь         
Вчене звання        
Місце роботи
(повна  назва організації)        
Посада        
Адреса для листування        
Контактний телефон / факс
Е-mail        
Форми участі у конференції
(необхідне підкреслити)    Публікація тез + усна доповідь
Тільки  усна доповідь
Участь  без доповіді та публікації    
Повна назва теми доповіді         

    Оргкомітет конференції

Інформаційний лист

 

 

 

 

Помітили помилку в тексті? Виділіть це слово мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Ви тут: Головна Структура Кафедри Гуманітарного Інституту Кафедра сходознавства Анонси